Majlis Perkahwinan Muda Diantara Syafiq (16tahun) & Yana (14tahun)


assalamualaikum wbt..

kalau dulu orag tua kita ramai yang berkahwin awal @ muda
tak mustahil anak-anak sekarang pun boleh kembali ke zaman-zaman mak ayah kita dulu.

majlis perkahwinan Syafiq (16tahun) & yana (14tahun)
membuktikan kecelaruan pemikiran orang-orang



"semoga perkahwinan mereka berkekalan hingga akhir hayat"
banyak cabaran yang menanti mereka masa akan datang

kata orang perkahwinan muda tidak bertahan lama
insyAllah jika pandai mengatasi segala kemungkinan dijauhkn

aku yakin kat luar banyak pengkhritik 
ade yang baik ada yang buruk

tapi bagi aku
benar juga  kata blog "malaysia top bloger"
"Di dalam Islam sendiri, Islam sememangnya menggalakkan penganutnya untuk mendirikan rumah tangga di usia muda.

“Barang siapa di antara remaja berkahwin dalam usia muda ,maka menangislah syaitan . Dan ia (syaitan) mengeluh, “Aduh celaka aku, agamanya telah dipelihara dari godaanku .” HR. Ibnu ‘Addi.

Berdasarkan hadis di atas, jelas menunjukkan berkahwina muda dapat mengelakkan diri dari di goda dengan segala macam godaan syaitan yang memungkinkan diri kita melakukan maksiat."


so.apa-apa pun
orang-orang diluar sana
doakanlah mereka yang terbaik
sambil-sambil beramal kita membuat kebajikan


hah ada lagi satu ayat
aku penah terdengar dari kawan baik aku sendiri
yang dah pun berumah tangga
"rezeki orang yang berkahwin ni bertambah"
syukur alhamdulillah..walaupun kahwin muda rezeki boleh dicari kat mana-mana je
insyAllah..aminn.

The End
wssalam..

No comments: