hati dan perasaan




hati gundah pada diri
hati gulana pada diri
hati ketakutan pada diri
hati rasa tak yakin pada diri
hati rasa serbasalah pada diri

perasaan takut pada diri
perasaan takut pada sekeliling
perasaan takut pada mereka-mereka
perasaan takut pada setiap perbuatan
perasaan takut pada setiap yang dilakukan

bila hati dan perasaan yang dah dihancurkan
ingin kembali seperti sedia kala
tidaklah secantik seperti kelahiran untuk kali pertamanya
walaupun di gam ataupun di balut solotape
tak sesempurna kewujudan kali pertama.


dia hadir dalam hidup aku
kemudian dia pergi meninggalkan aku
tanpa sebab
kemunculan dirinya mewujudkan beribu makna bagi aku
dan pemergiannya memberiku sejuta kekesalan berserta berjuta ketersiksaan

harapan yang aku berikan musnah begitu sahaja
harapan tingal harapan
harapan yang tak mungkin aku kecapi
harapan baru aku bina
entahkan bila akan terlaksana



hati dan perasaan
jangan kau cuba untuk menyiksa diri aku lagi
aku tak sangup menahan ketersiksaan nya
sanggat lembut dan rapuh hati dan perasaan aku




kemunculan hati dan perasaan baru tidak sama dengan yang lama
entah mengapa susah untuk menjadi seperti dulu
amat susah untuk dijinakkan
bukan memilih untuk yang terbaik
tetapi memilih yang benar-benar mengetahui akan hati dan perasaan ini.

sangat susah untuk mencari penganti untuk hati dan perasaan ini
lumrah kehidupan yang kadang kala makin menjerut kehidupan manusia
membuatkan aku kuncikan hati dan perasaan ini
seberapa lama yang mampu aku kunci
aku perlu membukannya jua nanti
suatu masa akan kunjung tiba!!


No comments: