Itik Vs Ayam = Tik Yam

assalamualaikumwbt...

Uh..pening kepala aku dok dalam office sendiri. Itik Vs Ayam = Tik Yam..

cuba korang cakap "Tik Yam" lelaju. Mesti kedengaran seperti "Ta*i Ayam" kan.. kekeke...
ok2. guraw je la...

Ape la yang bos aku cakap dengan worker nih. satu hape pon aku tak faham. Yang aku boleh pickup bile dia sebut pasport & Airport. So dengan ketajaman minda yang aku ada ni aku pun mentranslatekan sendiri apekebende yang bos aku cakap tu.

Bunyi dia lebih kurang mcm ni la "nehi..nehi..nehi..(sambil tangan menunjuk2 serta jari mengeliat2) sapneh ka haaaa. Acohh..kerah tohne hear ka heyy Airport haaa... bla..bla..bla.. maksod dia tak boleh..tak boleh..tak boleh.. company urus sampai Aiport je lain tanggung sendiri *xde aku tipu je aku pun tak tau apa maksud dia... menjurus ke hindustani punye bahasa. Dah macam tengok cerita hindustan pon ade aku dalam bilik nih. Kejap nada slow. Kejap lagi nada cam marah. Tekujat den..

Gini la ruppenye kalau kongsi bilik dengan bos. Al kesabaran la. Nak blah dari bilik ni ada keje plak nk kene sattel dengan incik bos nih. Seb bek la incik bos dengan aku x gune bahasa ibunda dia. Kalau tak sure mulut aku tak buleh tutup. Nak pickup apa dia cakap punya pasal.

Worker nih pon satu takde ke time lain nak datang mengadu. Melambatkan kerja2 aku yang dah tersedia terbengkalai betol la.

Finally aku tau jugak keseluruhan cerita. Rupanya hanya disebabkan worker2 yang nak balik ke kampung mereka. Tapi dokument dieorg belum siap sepenuhnya. Patut la dieorg tak puas hati.

they thumbii... ada sabar juga la.. itu doc. bukan mudah mau urus juga. 

No comments: