perkenalan baru

dari sorang ke sorang aku kenal manusia bergelar lelaki..tapi semua sama je. xde yang boleh menyenangkan hati dan perasaan aku. apalah salah aku untuk mencintai orang yang benar-benar aku suka.tapi ada saja halangan yang timbul. hurm.

aku penah berputus harapan dengan kehidupan aku.tapi aku tak mahu kesilapan lalu berulang untuk kali ke duanya. sakit sangat bila mengenangkan semua yang berlaku atas diri aku ni. tak ada siapa yang boleh aku kongsi masalah aku. even BFF aku sekali pun. berapa lama lagi aku harus simpan semuanya??

alangkah indah bila aku lihat kawan-kawan sebaya aku dah berjaya mencipta atau lebih tepat lagi membina masjid mereka. alangkah bahagianya mereka tanpa memikirkan masalah yang membelengu diri sendiri. atau dosa-dosa selanjutnya. hurmm.

actually aq menaip ikot sedap hati aku je..sebab aku tengah merana menangung sakit hati jiwa perasaan yang aku pendam sendiri..cari penyankit sendiri macam ni la rupanya.. entah apa-apa aje yang aku type..mintak maaf pada sesiapa yang baca ya..kepala aku tengah serabut..

true story..aku kenal dengan someone ni dari skout.dan sememangnya sumber yang susah nak dipercayai. tapi disebabkan tabiat kebosanan aku yang selalu senang je nk bergaul dengan orang yang aku belum kenal and tahu latar belakang dia yang menyebabkan aku sering jadi begini.

pekenalan aku dengan dia baru sahaja bermula lebih kurang sebulan lebih. memandangkan aku sibuk dengan kerja harian aku dan dia pun sama. kami jarang bercakap. text pun jarang. text bila perlu sahaja. itu pun bila ade perkara penting yang ingin diberitahu. jika tidak memang susah la nak mendengar suara hp aku berbunyi.

aku pun tak kisah dengan situasi ni. sebab dia tak mengangu aku terlalu kerap..kerana aku tak suka orang menganggu aku terlalu kerap..ini boleh membuatkan aku rasa bosan. lama kelamaan aku berkawan dengan die.kami membuat 1 temujanji yang bukan dirancang. pertemuan pertama aku dengan dia berjalan lancar. dia bukan la seorang yang romantik atau suka menunjuk-nunjuk.tapi aku cukup senang dan selesa bila bersama dengan dia.

perkara pertama setelah aku bertemu dengan die. jari. aku perhatikan setiap susuk jari dia..ade sebentuk cincin perak yang bertahtakan batu berwarna hijau. hurm..hati aku mulah merasa lain sedikit..tetapi aku masih kawal supaya aku tidak berlebih-lebih. temujanji pertama berjalan lancar.


No comments: