@)$$(#?&/|:"{

kehidupan mencari sebatang jalan yang lurus. hampir ke akhir tidak bertemu jua jalan yang lurus itu. adakah aku sudah berputus asa? ataukah aku sudah memanipulasikan sendiri fikiran aku saat ini. memanipulasi kehidupan yang belom tentu ku ketahui.

rumit jika difikirkan apa yang perlu dilakukan untuk melalui dan mencari jalan yang lurus itu. tetapi jika di rangkul dengan sejuta kesungguhan sejuta keazaman ruang yang kecil boleh menjadi besar. jalan yang singkat boleh di panjangkan. ruang-ruang kosong tidak akan terbiar kosong lagi. saraf otak yang berselirat dengan kerumitan dapat dihindari.




**********




ahh..ape yang aku merepekkan ni? sambil-sambil aku melayan dj yang sedang berkumandang dicorong radio. entah apalah yang di perbahaskan untuk malam ini. tapi lagu-lagu yang keudara umpama menggamit kembali zaman-zaman silam aku ketika dulu.

pahit manis suatu ketika dulu.tak pernah aku lupakan.tetapi untuk kembali ke suatu ketika itu adalah mustahil. ahh sudah Cik lynn ko tak payah nak feeling lebih-lebih sangat okies. hehehe..

actually malam-malam macam ni jari jemari aku ni gatal + miang-miang nak menaip. bile dah ade depan keyboard terus kaku pandangan aku tepat ke skrin dengan keybord. ape tajuk entry terbaru aku ni??ape aku nak letak dalam entry kali ni? nk cerita kisah sedih ke kisah gembira??




**********




radio masih lagi keudara. memainkan lagu-lagu lingkungan awal 70an - 80an. segmen "cetusan hati" membuatkan jari jemariku terhenti sejenak untuk memberi laluan kepada dj menghabiskan kata-kata yang sejak dari siang tadi telah diskripkan dalam minda.

kemudian.......aku pun tak pasti ape yang terjadi...tahu-tahu je aku bangun tido. laptop aku masih berbunyi..astagfirullahhalazim..berkobar-kobar aku nak update entry baru sampai tetido hingga pagi. 
ape lagi..time too mandi la...zassssss....

No comments: