awal subuh

dengan mata yang sembab bengkak dan sedikit terbuka. sambil kepala aku dungakkan sedikit keatas kemudian tangan ku capai handphone 5.45am "awal lagi" lalu rebah kembali.

"pangggg"

Astaugfirullahhalazim...mengucap panjang aku

"nape tak robohkan je terus almari tu"

dengan selamber emak pun ketawa. 

"opss..tak sengaja"

ahh..aku dah biasa sangat dengan cara mak. begini la cara dia untuk kejukkan anak-anak kesayangan dia yang memang pada aku tersangat la senang nak dikejutkan. aku hanya mampu angkat kepala seketika kemudian lena dalam mimpi aku kembali. begini la perangai anak emak seorang ni. susah untuk kejut bangun pagi. kalau bukan dengan bentakan pasti ade titisan air yang akan jatuh di atas muka aku. sudah ku tahu angkara siapa. nak di marah siapa la aku. hanya redha dan bersabar saja.



**********




No comments: