Pengharapan.

YaTuhan, sakit tak tertanggung rasanya. Apa yang kau sediakan untuk diri ini 

YaTuhan. Permudahkan la segalanya YaTuhan. 

Aku memerlukan sesuatu untuk membencinya. 

Tapi aku masih memerlukannya. 

YaTuhan, apa yang harus aku lakukan. 

Sampai bila harus aku menyimpan segala duka ini. Sedangkan dia setiasa bergembira tanpa mengetahui isi hati aku. 

YaTuhan, kuatkan la aku menempuhi ujianmu ini. 

Jahatkah aku sekiranya aku menyayanginya dalam diam?

Jahatkah aku sekiranya aku pendam perasaan padanya?

Jahatkah aku sekiranya aku ingin berkongsi suka duka dengannya?

Jahatkah aku menganggunya?

YaTuhan, sesungguhnya aku keliru dengan ujianmu. 

Tetapi aku pasti. Aku tidak akan dapat apa yang aku inginkan. Pasti...

YaTuhan, sakitnya bila keseorangan menanggungnya. 

YaTuhan, tidakkah die bersalah membuat diri ini sebegini?

YaTuhan, tidakkah ada sedikit perasaannya padaku?

YaTuhan, tidakkah terlintas apa yang dilakukan selama ini telah membuat aku jatuh hati padanya. 

YaTuhan, hanya padamu aku berserah. Jika benar dia bukan untukku. Kau jarak kan lah kami sejauh yang mungkin. Aku tidak mampu menanggung kesakitan ini lagi. Dan aku tidak mampu berhadapan dengannya saban hari YaTuhan. 

No comments: