Hangout II

assalamualaikum all..

haritu aku tak sempat nak story abis. ni baru sempat nak story.. As usual aku akan sampai wayang awal sikit la. Tapi haritu memang tak buleh buat apa la.

Dah la jammed kat jalan..

Hujan pulak tu..

Then sampai wayang lambat..



Naik2 tingkat atas je aku tengok orang ramai tengah Q panjang. *tp nasib baik aku dah beli by online.so tak payah Q panjang2. bagus jugak jual beli melalui online ni ya. ahaksss dah taw lame dah  cume tak berani je. Maklum la skang ni banyak kes penipuan, so kena la berhati2 sikit.

Dalam hati dah bercakap2 dah. Mesti dah start citer.. Sampai je kat room wayang tu..

Fuhhhhhh.... Lega, nasib baik cite tak start lagi.

Terpaksa la mengesot2 nak g kat seat. Dah la pilih seat tengah plak tu. Apepasal?? Ramai ko..Tekejut aku, ingat takde orang sangat. Mase aku booking tiket tu tak ramai lagi orang yang beli. So maybe la aku tak perasan sangat..

Kalau suh cite pasal movie tu aku tak boleh bagi star banyak sangat la. Sebab movie tu macam dokumentari je. Pening kepala sebab camera dia bergoyang2. Tapi still nampak realitynye. 

After abis movie biasa la kene jalan ikot lorong blakang movie tu. Eh boleh pulak aku dengan member aku orang paling last plak. Memasing dah tak berani pandang kiri kanan. Menonong je jalan terus keluar. Dah keluar tu rasa lega sikit la.

Sampai luar pintu Aeon Tebrau.. "Alamak chah, camner ni ujan tu. Lebat plak!"

Riki2 kiri kanan..

"Ko nampak tak akak tu, slumber giler. Kite redah je la."

"Aku ok je, takde hal."

"Jap aku bayar parking dulu."

"ok"

lepas dah abis berdialog tu kiteorg teros je redah hujan. takde la lebat sangat pon. Coz baju aku tak basah sangat pon..

Otw balik tetiba terasa macam nak makan somethink yang panas2.

Tapi tak tahu nak makan apa. Kebetulan kiteorg lalu dekat stadium.

"Ehh..ada ape tu.."

"Hari ni hari apa erk?? Eh.. pasar malam la..

"Nak pegi ke? Nak pegi aku singgah.."

"Ape ade erk. Macam tak siap lagi je."

"Nak singgah ke tak ni"

"Eh jom la. Alang2 nanti nak carik makan kat mana plak kan"

Jalan punya jalan tak banyak tempat yang bleh beli sebab masing2 tengah sibuk buat persiapan. Ada tu yang baru nak masak pon ada..bru nak hidup kan api pon ada. Macam2 ragam aku dapat tengok.

Selesai membeli belah. Kiteorang cari satu port untuk melantak sume makanan yang kiteorg beli tadi. Beli tak hinggat ape. Makannya cipu je. Tula betul la orang kata Orang Tamak Selalu Rugi. Tapi tak sampai hati la pulak nak buang makanan yang tak habis tu. Aku bawak balik sket. Echah pon bawa balik sket. Kiteorang port kat tepi Lido je.

Bak kata Echah. "Dieorg bukan kenal kita pon"

Ok, makan tak pandang kiri kanan.

Bismillah....

Dah kenyang.. Lepak2 kejap.. Then kiteorg terus la balik.



Tapi best la.. Lame dah tak keluar same2 memandangkan memasing bz dengan kerjaya memasing..

Yesterday make me smile.....


No comments: