sketsah hidup si "AKU'

bla..bla..bla..
terdengar disudut belakang bosku sedang bercakap di corong telefone. 
entah dengan siapa dia bercakap aku tak ambil peduli.

sementara aku sedang asyik membelek resume para pekerja.
disebelah ku iPhone ku biarkan berkumandang muzik dari ipodku
memecahkan sunyi di segenap sudut ruang pejabatku

keadaan di sebalik cermin kaca pejabat ku agak suram.
memandangkan cuaca di luar agak sayu.
agak berat untuk aku meneruskan kerja-kerja yang tertangguh.

terngiang-ngiang di benak fikiran ku ketika ini
umpama seperti ade sesuatu yang telah mengangu fikiranku
tetapi aku tidak pasti apa yang membelengu fikiran aku sekarang ni.





**********




alhamdulillah..
kakak ku selamat diijab kabulkan pada 25 Ogos 2012 bersamaan 7 syawal 1433m
walaupun ade sedikit kelam kelibut sedikit.tetapi alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar.





**********





ahhh..hati aku resah kembali.
entah apa yang aku fikirkan sehingga aku berasa sebegini.

ohh ya. teman aku
lame sudah tidak beborak dengan temanku
mungkin sebab ni juga aku bermuram durja..cehh..geli sikit ayatku ni..

tengah aku melayan perasaan tiba-tiba teman-temanku muncul di laman teratak kerasku
teratak keras yang sentiasa terbiar keseorangan iaitu facebookku.
bla..bla..bla..
bla..bla..bla..bla..bla..
kerancakan perbualan kami memenuhi ruang skrin keras dihadapan muka.

dari cerita hari raya, keadaan kerja, tentang teman-teman lain hingga entah apa yang dikarutkan habis semua dikorek keluar.
umpama tidak pernah bersua muka selame 100 tahun
padahal rumahku dan die hanya sekangkang kera sahaja.
agak keterlampauan disitu.
hanya mereka yang mengenali kami akan mengetahui keadaan kami
sememangnya begini.

hilang sebentar perasaan resah tadi.
kerancakan perbualan aku dan teman-teman ku membuatkan aku melupakan segala masalah yang aku hadapi.
kami lanjutkan perbincanggan sehingga aku hampir tidak perasan waktu kerjaku hampir tamat.

aku sudah berjanji dengan temanku untuk berjumpa dia di mall tempat dia bekerja.
sememangnya akan lebih banyak lagi yang akan aku dan die karutkan sebentar lagi.
jika diberi bakul sebesar mana tidak dapat menandingi cerita-cerita karut kami yang berguni-guni itu.

ternyata aku sudah keterlanjuran sehingga tidak terperasan apa yang ingin aku coretkan di skrin keras aku ini.
ahhhh..biarkan sahaja.
entry aku suka hati aku la nak coret apa.





**********





sampai disini dulu ceritanya..nanti akan ku sambung kemudianya..
da dulu..






No comments: