nothing...interesting (10 bende penting time travel)

assalamualaikumwbt....

lama dah aq x update entry aku ni.
mana ade mase..
pegang laptop pon boleh dikira..
sebulan pon jgn harap aq nk hadap.
coz kt office 24jam aq dah puas mengadap. but, keje is keje la. mne ade bende lg penting dr keje.
today. alhamdulillah diberi keizinan utk buat enty baru nih. hehehe..

*****

aku sekarang tengah bercuti panjang. xde la panjang sgt pon 2 week je..
after that naik keje balik..but..i got a new job start 23rd Sep ni. ngeeee :) yup dh berenti tmpt lame.
why?? nothing to say..kih3.. hope i can do this new job.

*****

actualy aku tengah packing barang ni. sambil2 memikir barang ape yang nak dibawa laju je jari ni menaip..
owh ya. aku nak pegi bercuti. saje bawak mak ayah aku berjalan. time mereka sihat ni la sesuai nak bawak berjalan. kalau tidak bile lagi nak bawak dieorg.

okey barang2 aku dah ketepikan. cuma nk packing je. ni la masalah aku sebenarnye. bab2 packing brg masok dlm beg fail. hehehe dh taw sejak zaman u dlu. main sumbat je. tp nk travel jauh2 mne boleh main sumbat..ruang bagasi kene guna dgn bijak. xpe aku try n error. x try mne taw kan.

aku nk list kan sikit la bende2 penting time travel.. contohnye :-


  1. Ic / Passport (jika ke oversea)
  2. Purse / duit (tukar mata wang awal2 jika ke oversea)
  3. Hp / kamera / charger / battery / travelling plug
  4. Ubat2 ( minyak angin / gamat / plaster / panadol )
  5. Sanitizer / Tisu
  6. Plastic Beg
  7. Kasut / Selipar (yg selesa / Stokin)
  8. Barang mandian (sabun / shampoo / berus gigi / ubat gigi / pencuci muka *slalu gune hotel punya je)
  9. Baju / Seluar (bawa yg bersesuaian je * kuantiti yg sedikit)
  10. Makanan ringan.

owh ya..aku nak bagi taw sikit. pada sesiapa yang nk pegi bercuti tu buat research dlu tempt yg nk dipegi ya. kite x tahu tempat org mcm mana. lokasinya. tempat makan. masjid. aiport.train station. pastikan memilih penginapan berdekatan dengan tmpt yg nk dituju.jimat masa. jika hendak menggunakan khidmat kereta sewa.perlu booking awal..buat research dlm internet..pasti ada punya.

ok la..serba sedikit tips yg aku dapat kongsi..nak sambung packing barang lagi ni..sok dah nk fly.. see  u soon....wassalam...






No comments: